roninafrika.reismee.nl

laatste voorbereidingsperikelen

Nog een paar dagen en dan is het zover. A.s. maandag vertrek naar Dakar. Deze week staat nog in het teken van de voorbereidingen, best wel druk nog..

Op het laatste moment heb ik alsnog het visum van Ghana bemachtigd en heb nu dus 5 prachtige stickers in mijn paspoort. Dat moeten wel hele soepele grensovergangen worden met die mooie plaatjes. Tijdens mijn verblijf in Den Haag om het visum te regelen nog even de laatste spulletjes aangeschaft en ben er nu redelijk klaar voor. Ik heb genoeg reservemateriaal om ter plekke een hele extra fiets in elkaar te puzzelen...Waarschijnlijk dus veel te veel en zal ook nog wel het nodige zijn vergeten maar dat zien we dan wel weer. Bij het inpakken zal ik nog wel wat keuzes moeten maken.

Enig probleempje is dat ik de pendalen van mijn fiets met geen mogelijkheid los krijg, ook niet met grof geweld. De rest van de fiets was al gedemonteerd en klaar om de fietsdoos in te gaan, en met pendalen past t niet. Dus alles maar weer monteren en even een ritje naar de lokale fietsboer maken. Mocht het niet lukken dan maar het hele crackstel demonteren.

Buiten dat verloopt alles dus redelijk voorspoedig al zullen er best nog wel wat problemen opduiken maar die zijn er om op te lossen.....


Reacties

Reacties

Wim T

Hey Ron,

Succes met de laatste loodjes en voor straks veel plezier en sportieve afrikaanse klilometers gewenst.

We blijven je vanaf hier volgen!

Groet,
Elisabeth, Chris, Frits, Arnoud, Wim, Walter.

Frans van Rixel

Heb nieuws voor je, vergeet die soepele grensovergangen. Die worden alleen maar soepel als je wappert, en niet met je paspoort. Been there,done it en na 11 jaar kreeg ik dan eindelijk het T shirt. Maar veel succes, blijf veilig, denk aan jezelf wat dat betreft en geniet er van, chapeau. Frans

Ben en Truus

deze week nog genieten thuis en DAN ga je ervoor!
Veel sukses en we blijven je volgen. Sterkte voor Hilde en de kids.
Gr.

Marcella

Ben blij dat je dat stempeltje er ook bij hebt. dat is in ieder geval binnen he!
Nu die fiets nog door de douane!!!. Veel sukses !!!

Ron

@iedereen, bedankt voor de well wishes , ga mn best doen om de tocht te volbrengen en zoveel als mogelijk updates te geven op de site.

Alvast bedankt voor t volgen!

Michiel Visser

Ha die Ron! Herkenbare problemen, al zijn (waren) ze bij mij van iets andere aard! Wat die pedalen betreft: steeds kom ik dat weer tegen, fietsen met pedalen die nog met geen meter lange pedaalsleutel los te krijgen zijn! Wanneer leren die 'fietsenmakers' nou eens dat je pedalen maar iets vaster dan handvast hoeft te draaien! Pedalen lopen er echt niet vanzelf af! Ik monteer en demonteer mijn pedalen met een 15 cm lange sleutel gewoon met de blote hand: vast zat! Nou ja, succes met de cranks dan maar, hoop dat je de pedalen toch nog los krijgt. Ik kreeg vandaag (jawel vandaag) te horen dat ik morgen mijn paspoort weer kan ophalen met de visa van Togo en Bénin. Die laatste waren ze aanvankelijk even "vergeten"!

CU chez Salim, Michiel

Ron

@michiel, dat is dan echt op het allerlaatste nippertje maar gelukkig nog wel op tijd dus. Vwb de pendalen, die kreeg ook de fietsemaker er niet af (lag dus niet aan mij:)) dus inderdaad maar het hele cranckstel eraf, net zo makkelijk. Nu maar hopen dat ik onderweg niets met mn pendalen krijg...

Ad en Nelly

Ron, we wensen je een heel inspirerende reis en ervaring.we zullen je volgen !

Matthé

Veel plezier en een mooie en veilige reis!

Nichole

Dont forget to give some updates in English...my dutch translation skills are rusty!! Good luck..thinking of you lots!
Love Nic

Eric

Ha Ron,
Goede reis en fietsen maar!!
succes !!

Ruud

Hoi Ron,

Diep respect voor jou en je gezin dat je deze reis maakt. Wordt een ongeloofelijke ervaring. Wens je veel plezier, geluk en mooie levenservaring.

Ik volg je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!