roninafrika.reismee.nl

Route gewijzigd

Vandaag een mail ontvangen dat de route zeer waarschijnlijk wordt gewijzigd. In 'The Timbouctou Tour' zullen we de stad Timbouctou helaasniet gaan zien. De veiligheidssituatie in delen van Mali (incl. Mopti, Djenné en Timbouctou)is verslechterd en er geldt inmiddels een negatief reisadvies voor dit deel van Mali. Jammer maar helaasmaar ik heb ookgeen zin om een paar maanden als gijzelaar in een of ander hutje in de woestijn te zitten met een paar chagarijnige Al Quaida leden. Dat zou de reis best weleen beetje verpesten. Dus goede keus.

Het zuiden van Mali is nog veilig dus dat deel zal wel in route blijven.De nieuwe route is nog niet bekend maar wellicht gaat die door Togo en Benin ipv de lus naar het noorden van Mali. Daar kom je ook niet iedere dag dus datlijktwel interessant en het is nog steeds donker Afrika. Verder is het daar groener en tropischer. Dus minder zandbak rijden maar meer vochtigheid. Zodra er meer nieuws is zal ik de route kaart wijzigen. Wel benieuwd of de naam van de route nog gaat wijzigen, alhoewel... de Dakar rally komt tegenwoordig ook niet meer in de buurt van Dakar.

Ondertussen gaat de training nog steeds door. Nog niet echt buiten op de fiets (bij gebrek aan echte afrikaanse temperaturen buiten) maar vooral in de sportschool, voor krachttraining en cardio om een goede basis te leggen als straks de vogeltjes weer fluiten en je zonder sneeuwbanden kunt fietsen.